martes, 15 de octubre de 2013

Èric García: "Parar els xuts em feia sentir important"

Avui tinc el gust de presentar-vos l'entrevista a ara ja un exjugador del Cata. Parlem de l'exporter Èric García, que l'any passat va ser clau en el bon rendiment de l'equip (i sempre ho ha sigut) i a més era el tercer capità. Portava ja molts anys defensant la samarreta de la UB Catalònia però després d'unes inoportunes lesions que han fet que l'Èric es ressentís durant tot l'any anterior ha hagut de deixar el futbol. Era un porter que anava bé per alt, més que correcte de reflexes, molt bé en sortides i en els u contra u. Tenia un fort xut que feia que al servir de porta es creesin ocasions de gol, i més d'una i de dues assistències ha fet al llarg de la seva trajectòria. Ha estat un excel·lent company de vestuari i personalment un gran amic, i l'equip el troba a faltar. Ja ens ve a visitar de tant en tant i veu algun partit de lliga d'aquest nou Cata. Avui sabrem una mica més sobre la seva persona.


1. Èric, com et vas iniciar al món del futbol? Doncs tot va començar a primària, que em va donar un "venazo" per ser porter, i cada dia em vaig començar a ficar de porter a l'escola, resulta que no ho feia del tot malament i que m'agradava molt. Llavors em vaig apuntar a la TARR, per provar... I mira, va ser que sí, em va encantar. 
2. Com vas entrar al Catalònia? Després d'un any a la TARR, vaig rebre una carta de la oficina del club que m'oferia entrar al Catalònia, jo al començament no volia, perquè ja estava bé a la TARR, i estava amb vosaltres, l'Albert l'Eloi i tu (Víctor Collell), però vaig decidir que era una bona oportunitat per donar un pas endavant. 
3. Què és el que més t'agrada de ser porter? El que més m'agrada de ser porter és "volar", "palomitas", no tenir por, parar els xuts em feia sentir important!

4. Tens algun partit en ment que recordis com el més memorable o senzillament el millor? Sí, el millor no ho sé però un que vaig fer contra el Sant Andreu, va ser un partir destacat de la meva vida. 
5. Tens algun porter en qui fixar-te actualment? Actualment m'agrada molt Casillas, pel fet que ell "vola", i és un porter que sempre m'ha agradat. 


6. Et definiries com un porter d'estil clàssic o més de l'estil acrobàtic? No ho sé això, això m'ho hauríeu de dir vosaltres que sou els que em veieu en acció. 
7. Què penses quan et xuten un penal? No penso en res, tinc molts nervis, sé que només sóc jo, que ell pot tirar on vulgui i que és molt difícil endevinar per on anirà la pilota. 
8. Què diries que se't dóna millor; parar penals o els 1 contra 1? Els u contra u se'm donen prou bé, ja que la majoria he sortit guanyant jo (riu), una tècnica infal·lible, perquè en els penals no tinc molta experiència. No n'he experimentat molts. 
9. Quin consell els hi donaries als porters que tot just comencen? Doncs que fora la por, que sempre han de "volar" i que realment els ha d'agradar ser porters.
10. Ja per acabar, creus (o tens en ment) que entrenaràs algun dia a porters? (o a jugadors?) No ho tinc em ment, tot i que m'han ofert ser entrenador de porters petits, però no m'hi veig.


Moltes gràcies Èric per respondre a les nostres preguntes. Esperem veure't sovint per La Jaula i et desitgem tota la sort del món. 
Víctor Collell. 




"El que més m'agrada de ser porter és volar, fer "palomitas"". 



"Quan em xuten un penal no penso en res, tinc molts nervis. Sé que només sóc jo". 



"Als porters que tot just comencen els hi diria que fora la por". 



"Jugar al Catalònia era una era una bona oportunitat per donar un pas endavant":


No hay comentarios:

Publicar un comentario